יום ראשון, 24 ביוני 2012

סדנת פורלים בפרתם - מבשלים חוויה!


אז מה קורה כשהדג הצפוני פוגש את הגורמה הדרומי???
בשבוע שעבר הוזמנתי ע"י ששת לסדנת פורלים של "דגי הדן" ו "כד בני דרום" בפרתם - מבשלים חוויה בראשון לציון!

המקום בנוי במיוחד לסדנאות ואירועים קולינריים, על הקירות מתנוססים משפטים שמתאימים לאווירה:

בתחילה קיבלנו הסבר והדרכה של אורי מיטל מדגי הדן והכרנו את הפורלים:

הפורל – TROUT – או בשמו העברי : טרוטה, הוא בן למשפחת הסלמון. בגלל נטייתו לשחות נגד הזרם צורתו מאורכת, בשרו מוצק והוא דל בשומן ועשיר באומגה 3.

בארץ הוא גדל רק בנחל הדן שבאצבע הגליל, במים צוננים שמקורם בהפשרת השלגים על הר החרמון.הפורל של חוות דגי הדן, הוא הדג היחיד בארץ המיוצר במי נחל זורמים המוזרמים לחוות הגידול  ישירות מהמעין מה שמבטיח מניעת זיהומים וחדירת שפכים לאזורי הגידול.

דג הפורל גדל בטמפרטורה קבועה של 15 מעלות בקיץ ובחורף, ונהנה ממים צלולים ששיעור המינרלים בהם נמוך במיוחד. הפורל הוא דג טורף הניזון בטבע מבעלי חים זעירים הגדלים בנחל, והוא זקוק למים טריים המספקים לו סביבה עתירת חמצן ונקייה. בשל כך סיגל לעצמו דג זה יכולות תנועה מהירה והוא נוהג לקפוץ אל מול הזרם על מנת להתגבר על מכשולים ומפלים בדרכו האין סופית אל מקורות מזון חדשים ואל המים הטריים.

בחווה מזינים את הדגים בתערובות טבעיות המכילות אנרגיה מן הצומח וכן קמח ושמן דגים המאפשרים לו לבנות את חומצות השומן הבלתי רוויות שבו העשירות באומגה 3.

על פי בדיקות מעבדה המתמחה בנושא, דג הפורל מכיל אומגה 3 בשיעור של 1.63 גרם לכל 100 גרם בשר דג.  לפי אגוד מגדלי הפורלים הבריטי מספיקה מנת פורל של 250 גרם בשבוע כדי לספק את תצרוכתו של אדם באומגה 3.

הפורל נוח להכנה, ומתאים למגוון צורות: טיגון, אפיה, גריל, בישול ועוד. הוא מקבל באהבה כל שילוב וכל תיבול. טעמו המעודן של הדג ומיעוט העצמות שבו עושים אותו ידידותי לילדים ומרגיל אותם מגיל צעיר לשלב דגים בתפריטם.
את דג הפורל ניתן להשגה במשקל 350 – 550 גרם, טרי או וקפוא, שלם, נקי או כפילה ללא עצמות וכן ניתן להשיג "פורל משפחתי" בגודל של 2 ק"ג.הדג זמין כל השנה בחנויות הדגים, במעדניות ובסופרמרקטים.
נסו ותיהנו!

לאחר מכן יאיר קבון , מנהל מרכז המבקרים של כד בני דרום הכיר לנו את המוצרים של כד בני דרום:

'כד' בני דרום- נודע באיכות מוצרי הגורמה, האנטיפסטי, שמן זית והחמוצים שהוא מייצר כבר יותר משלושים שנה. 
כד - בני דרום הוקם בשנת 1973 במושב השיתופי הדתי בני דרום ומראשיתו שם לו למטרה לייצר מוצרי איכות. כד בני דרום משווק את תוצרתו בישראל וכן מייצא לארצות הברית, לקנדה, לאוסטרליה ולאירופה. בארץ הוא נמנה בין שלושת המפעלים הגדולים לייצור חמוצים. בשנים האחרונות התחלנו להתמקד בייצור מוצרי גורמה הן לשוק הפרטי והן לשוק המוסדי - חברות קייטרינג מהמובילות בארץ.
בין מוצרי המפעל הייחודיים ניתן למנות את מוצרי האנטיפסטי: פרוסות של חצילים, קישואים, בצל ופלפל במגוון צבעים קלויים בשמן זית כתית מעולה. את השמן אנחנו מייצרים בעצמנו בבית בד ייחודי המשלב שימוש בשיטות מסורתיות יחד עם מיטב הטכנולוגיה העולמית בתחום הפקת השמן. נוסף למוצרים אלו אנו מייצרים גם סדרה של ומוצרי גורמה מבוססי שמן זית, ובהם פסטו, צ'ימיצ'ורי וכן טפנדים - ממרחי זיתים ייחודיים. כמו כן אנו מוסיפים לייצר את אותם מוצרים שאנחנו מייצרים כל כך טוב כבר למעלה משלושים שנה -זיתים מיוחדים כגון: זיתים טבעיים מחורצנים, טבעות זיתים ועוד

לאחר שקיבלנו הסברים הגיע החלק הקולינרי והמעניין שבו אנו מבשלים ארוחה על טהרת דגי הפורל בניצוחם של השפים: אסי דהאן, ומיקלה בוצטו !
כל אחד ואחת מאיתנו תפס פינה והתחיל להכין מטעמים של דגים ע"י מתכונים שקיבלנו עבור הסדנה.
וגם יולי הכינה חריימה בסגנון פולני:
   
יעקב "הלוחש לסירים" ביחד עם קארין והדר הכינו פופייטים של פורל במילוי ירקות שורש ומעדן צ'ימיצ'ורי
אדוארד שחייב להיות על הגריל הכין פורל טרי צלוי על גריל פחמים בשמן זית ושבבי שום כבוש
אורלי ודגנית הכינו מנה מיוחדת של פלפל שרי כבוש במילוי סלט פורל מעושן
ולקינוח יונית פינקה אותנו בפודנט שוקולד

*********תוכלו למצוא את המתכונים לכל המנות ע"י לחיצה על השם של המנה זה לינק ישירות למתכון**********

אחרי שבישלנו ועמלנו על הכנת המנות התיישבנו על שולחן ענקי וטעמנו מכל המנות....

בסוף הסדנה קיבלנו תיק מלא בדגי הדן ומוצרי כד בני דרום.
 

הסדנה הייתה חוויה מדהימה! חייבת תודה ענקית לששת שהזמין אותי לקחת חלק בסדנה!
תודה לדגי הדן וכד בני דרום על ערב מהנה, למדתי המון!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה