יום שישי, 8 ביוני 2012

ארץ חדשה !


השבוע הזה הוכתר כשבוע תרבותי במיוחד!
התחלתי את השבוע בצפייה בהצגה: "ארץ חדשה" 
בהצגה משתתפים קבוצת צעירי הבימה המוכשרים, הם נוגעים בנושא הפליטים שמגיעים לישראל בשנים האחרונות ומנסים לראות מה מעורר בנו המפגש עם אותם הפליטים.
לכולנו יש רגשות מעורבים, הרי גם אנחנו היינו פליטים פעם... והסיפורים על המסע לארץ ישראל זכור לכל אחד מאיתנו בצורה אחרת, אבל מצד שני האם השהות של הפליטים אצלנו מוצדקת????
גם להם יש סיפורי מסע קשים ומצד שני לנו יש סיפורי איימה מעצם שהותם פה....
מדובר בנושא הכי "חם" והכי מדובר בימים אלו, בהצגה יש רגעים מלאים בזכרונות של הפליטים מהמסע שהם עברו, הפחדים, הדרך הקשה וההתמודדות שלהם בארץ חדשה, לצד זה מוצג גם ההתמודדות של הישראלים בין אם אישית או ציבורית בכל המצב המסובך של הפליטים.
את ההצגה כתבו שי פיטובסקי ושחר פנקס, ההצגה מורכבת ממספר סיפורים קצרים של הפליטים וההתמודדות שלהם בארץ ישראל, מה גרם להם להגיע ומה דרך המסע שהם עברו להגיע לארץ והקליטה שלהם כפליטים בארץ, האם הם באמת הגיעו לארץ חדשה? בה הם יוכלו לשכוח מעברם הכואב? האם זוהי הארץ מובטחת?
שחקני הבימה נפגשו עם הפליטים. יחד, טוו מסיפוריהם  עלילה מרתקת הבנויה  כמו החיים עצמם  על הקשיים בארץ זרה ולא מוכרת הפחדים ,התקוות, הזיכרונות וההתמודדות הקשה  בארץ לא ארצם. מצירופי מקרים- טרגיים קומיים ומשאלות שעולות אצל כל ישראלי כמו איך נגיב כשהם יגורו ממש לידינו? נכתב המחזה "ארץ חדשה"-הסיפור שלהם הוא הסיפור שלנו.
המחזה הוא חלק מפרויקט בינלאומי בשם "כניסת חירום "שבו מועלות שש הפקות על ידי שישה תיאטרונים (גראץ, תל אביב, פראג, פלרמו, אתונה, וקלוז) במסגרת איגוד תיאטרוני אירופה UTE  המתמודדות  עם נושא הפלטים הזרים.

אני ממליצה לכם לצפות בהצגה ולראות צדדים נוספים של בעיית הפליטים!


יש גם סרטון על ההצגה, אתם מוזמנים לצפות:

השחקנים:
הראל מוראד 
לאה גלפנשטיין 
נעמה ארמון 
יובל שלומוביץ 
שחר רז 
אלינור פלקסמן 
עודד ארליך


בימוי  שי פטובסקי
תפאורה ותלבושות  כנרת טופז
מוסיקה  הילית רוזנטל
תאורה  זיו וולושין
תנועה  שרון גל


ההצגות הקרובות:
01.07.2012
21.07.2012
22.07.2012


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה