יום ראשון, 22 בינואר 2012

יוצרים מחר חדש - ויצו העולמית מצדיעה לעולם האופנה הישראלי !!


בשבוע שעבר הוזמנתי לאירוע הצדעה לעולם האופנה הישראלי במסגרת הוועידה ה-25 של ויצו העולמית שהתקיימה השנה בסימן "יוצרים מחר חדש"  
במפגן אופנה עוצמתי הציגו מעצבים אלה את הקולקציות החדשות שלהם בפני למעלה מ- 800 מנהיגות ויצו מ- 40 מדינות מרחבי העולם, ביניהן: ארה"ב, בריטניה, אוסטרליה, גרמניה, צרפת, שוויץ, קנדה, פנמה, הודו, צ'ילה ועוד
  
מתוך הקולקציה של אופיר דהאן
בתצוגה המרהיבה נכחו: הלנה גלזר, נשיאת ויצו העולמית, טובה בן-דב – יו"ר הנהלת ויצו העולמית, סילבי, בת-שבע בובליל, אייל חומסקי שבא לפרגן לאשתו המעצבת העולה תמי חומסקי, רונן לוין-מרצה בשנקר, פזית ירון מינקובסקי שבאה לפרגן לבעלה המעצב ירון מינקובסקי, שרון כידון שהנחתה את האירוע, סנדרה רינגלר שהגיעה בלוויית אמה מתנדבת וותיקה בוויצו, יפה גרבנאו שבאה לפרגן לבתה המעצבת הצעירה והמוכשרת לי גרבנאו, חנוך רוזן, עו"ד גדעון פישר, יו"ר מגבית ויצו ישראל ואשתו דפנה, עו"ד שרון גרשוני – שופטת בבית הדין לתעבורה ועוד. 

הלנה גלזר נשיאת ויצו העולמית: "הערב הוא ערב מיוחד. זה הוא ערב בו ויצו חושפת את עולם האופנה הישראלי לנציגותיה מכל העולם. ברוח נושא הועידה 'יוצרים מחר חדש' מעצבים ישראלים מוכשרים הגיעו להציג עבודותיהם בערב שכולו אופנה ותקווה. ויצו הטביעה חותמה במידה ניכרת גם על קידום עולם האופנה בישראל. ויצו תרמה לאורך שנים לפיתוחן של תעשיות חדשות וענפים חדשים לתעסוקת נשים, להקמתם של מפעלים וחנויות בתחום הטקסטיל והפעלתם של קורסים להכשרה מקצועית בתחום תפירת בגדים. כל אלו השפיעו רבות על התהוותה וגיבושה של האופנה הישראלית"
ירון מינקובסקי ,גדעון אוברזון , קארן אוברזון, מאיה נגרי, רזיאלה, פראו בלאו, 
לי גרבנאו, מאיה נגרי תמי חומסקי, אופיר דהאן,
יוסי הררי – מעצב התכשיטים הבינלאומי

 ובוגרי המחלקה לעיצוב אופנה במרכז האקדמי חיפה  

הוועידה התקיימה בהילטון תל אביב בתאריכים 15-19 בינואר ונפתחה באירוע חגיגי במעמד נשיא המדינה.
תחת הכותרת "יוצרים מחר חדש" יגבשו נציגות ויצו מרחבי העולם את מדיניות התנועה  ויעדיה למען החברה בישראל לעשור הקרוב
בין המשתתפים בוועידה: נשיא המדינה, שמעון פרס, המשנה לרה"מ, סילבן שלום ורעייתו ג'ודי שלום ניר מוזס, אפרת דובדבני, אפי יהושעיה, מנכ"ל פוליסי,  שגרירי מדינות , מנכ"לי משרדים ממשלתיים, ראשי ערים ומועצות, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, אברהם דובדבני,  ארנון מנטבר, מנכ"ל הג'וינט, אסתר דומיניסיני, יוסי קוצ'יק, משה ויגדור, מנכל המל"ג, יולי אדלשטיין, ח"כ ציפי לבני, אלוף (מיל.) עמוס ידלין, אלוף (מיל.) אלעזר שטרן, קולט אביטל, יוכי ברנדיס, דני גילרמן, פרופ' יוסי יונה, ד"ר צביה גריפילד, רונה רמון, פרופ' רבקה כרמי ועוד.
הלנה גלזר, נשיאת ויצו העולמית שתסיים קדנציה בת שמונה שנים: "מפגן הכוח הנשי של ויצו מעביר מסר ברור וחד משמעי לגבי מקומן של הנשים בקדמת העשייה וכמובילות האתוס הציוני והיהודי. אירועי הדרת הנשים האחרונים מחדדים את האתגר העומד לפנינו של קיומה של חברה יהודית אך שוויונית ודמוקרטית. ויצו, בגיבוי הקהילות היהודיות החזקות בעולם, לא תיתן ידה לדחיקתן של נשים בחברה הישראלית ולפגיעה באופייה של החברה בישראל"

בין המעצבים שנרתמו ברוח התנדבות לטובת המיזם נכללים:

גדעון אוברזון וקארן אוברזון
גדעון אוברזון, מאושיות האופנה הישראלית ובתו קארן אוברזון  חברו לעצב לראשונה קולקציה אחת המשלבת את הערכים של כל אחד מהם. הקולקציה נוצרה בהשראת לוח השח מט ומונה 30 דגמים המורכבים מכמה קבוצות:
קבוצת הקווילט- שמלות, מכנסונים וחולצות בעלות נפח, מבד לייקרה. תיפורי הקווילט יוצרים דוגמת פרחים. בקבוצה זו, שמלות ועליוניות בעלות חיתוכים גיאומטריים באזור הכתפיים. פריטים לדוגמא: שמלה קטנה שחורה, עליונית לבנה קצרה ומכנסונים גבוהים.
אוריגאמי- פריטים בהשראת קיפולי הנייר היפניים, שמלות בקו מרובע עם סיומת כיווץ בד בשחור ולבן, מקטורנים, חולצות מעוינים בתלת מימד בסיומת שחור ולבן ועוד.
בקולקציה זו, גם שילובי גומי רחב בחולצות ושמלות במבנה שח מט.
ONLY WHITE-קבוצה שלמה על טהרת הלבן, מבדים כמו אורגנזה, שיפון, פשתן ועוד.
פריטים לדוגמא: חולצות בטן שקופות משיפון על גבי שמלת רצועות אורגנזה לבנה, שמלות חלוק מפשתן ועוד.
"חיתוכים בבד"- קבוצה בה נעשו חיתוכים בבדים הנראים כמו "לייזר קאט" אבל למעשה אלו חיתוכי בד שנעשו בעבודת יד. פריטים לדוגמא: חולצת שיפון לבנה בגימור שחור עם חיתוכי בד, מכנסי סקיני קוליות מעור ועוד.

ירון מינקובסקי
  
ירון מינקובסקי יציג קולקוציה הכוללת בתוכה מגוון שמלות באווירה רומנטית קונסטרוקטיבית.
גזרות נשיות רכות ונשפכות היוצרות מפגש עם שמלות מחויטות בעלות מבנה גרפי ונקי, משחקי שחור ואדום באווירה מודרנית למרות השימוש בבדים הרקומים בדוגמאות קרושה.
משחקי תלת מימד בפרחים מפליסה וריקמות עדינות למראה זוהר ועכשיוי.
שנות ה 2000 נפגשות עם שנות ה- 80, גזרות קלוש במעילים ועליוניות מול חצאיות פלמנו מודרניות. לנגד עיניו של מיקובסקי עומד המסר:" הבט עמוק אל תוך לבך"

רזיאלה:
רזיאלה מציגה קולקציה שמורכבת מחליפות ובגדי ערב של סתיו – חורף 2011-2012
בבגדיה של רזיאלה האישה מצויה במרכז, הבגדים שהיא מעצבת הינם בגדים בהם האישה מרגישה נוח וייצוגת. הקולקצייה כוללת שמלות, חליפות ומעילים העשויים מתחרות, שיפון, צמר, ז'רז'טים וכו. הצבע הדומיננטי הינו הצבע השחור בו אישה יכולה להמשיך את היום עם הוספת אקססוריז לבגד כך שניתן לצאת עימו בערב.

מאיה נגרי
מאיה נגרי תציג דגמים נבחרים מקולקציית סתיו-חורף 11-12 הקולקציה שלה מציעה לכל אישה לשרטט נוכחות בעולם דרך הבגדים שמלווים אותה לאורך היום. הדגמים מציעים מראה עכשווי, נשי ובעל נוכחות. כתב ידה יוצא הדופן של נגרי מעניק לכל פריט מגע שכולו נשיות ונוחיות, מבלי להתפשר על מראה טרנדי, קריצה ממזרית מישירת מבט ושיק נטול מאמץ לכל שעה בכל יום. לנגד עיניה של נגרי עומדת הלקוחה והצורך שלה להיראות עדכנית, להפגין ביטחון ולחוש נינוחה בכל הזדמנות. M 2012 by Maya Negri: קו זה מורכב מ-14 דגמים המהווים את נקודת הפתיחה לקולקציה השלמה ומביאים לידי ביטוי את מהותה של נגרי כאישה וכמעצבת. הדגמים מיועדים לכל מי שרוצה בגד המשדר אמירה חד משמעית וצמאה לפריט שכולו אוונגרד; לשאיפה למינימליזם תוך שמירה על מראה נשי וסקסי, משחק בגימורים וצורות, נגיעה פיסולית וחשיבה ארכיטקטונית. 

פראו בלאו
מציגים את Art Deco&Coהקולקציה מבוססת על סגנון של שנות ה-20-30 שמעמד האישה בחברה השתנה. בקולקציה פראו בלאו משחקים במושגים של נשיות וגבריות והפמיניזם. בסופו של דבר מגדירים את האישה יפה, נשית אך עדיין אישה חזקה.בקולקציה העשויה משיפון וכותנה שמלות, מכנסיים, שמלות, טופים. הצבעים השולטים הינם אפור שחור בתור בסיס וגווני הצבעים החמים: כתומים, בורדו, וורודים ועוד.

תמי חומסקי
  
הקולקציה של תמי חומסקי מייצגת את החורף האחרון ומעבר לקיץ הקרוב הפריטים- שמלות, ג'קטים, מעילים צעיפים וחגורות- היוצרים מראה שלם. המסר המרכזי  בקולקצייה שלה הינו "שריון רך" - בגדים המעניקים בטחון ללובשת ומבדלים אותה מהסביבה במידה הנכונה  שלא גורמת לה להרגיש מחופשת או -"אובר דרסט רצון לצור נוכחות מאופקת  חומרים וצבעים כותנה, צמר, עור,  סריגים מקוריים צבעונית מונוכרמטית עם דגש על טקסטורות וברק מתון בגוונים שבין מוזהב, מכובס לשחור

לי גרבנאו
מציגה דגמים מקולקציית החורף - 12 שמלות ערב, כאשר מתוכן 2 שמלות ארוכות, והשאר שמלות קוקטייל אלגנטיות  ונוצצות. בבעיצוב הקולקציה שאבה גרבנאו השראה מהצלליות הנשפכות של שנות ה-20 עם נגיעה בצלליות של שנות ה-50, ומהשמלות המרהיבות והנוצצות של התקופה שהיו שזורות ברקמות  ועבודות היד בחרוזים. בגלל שמדובר בקולקציית חורף החליטה גרבנאו לשלב בה  צבעים נועזים כמו צהוב חרדל ואדום קורח, בשילוב עם שחור ולבן. גרבנאו השתמשה בבדי קרפ, סטאן משי, ג'ורג'טים ותחרות סולטיס, בשילוב רקמות פנינים וחרוזים שונים.

הקולקציה של גרבנאו מאוד נשית, ומדגישה את גוף האשה במקומות הנכונים. שילוב של סקסי, מתוחכם וכמובן סופר אלגנטי.

"ויצו חיפה"
את התצוגה חותמות שתי מעצבות צעירות בוגרות ויצו חיפה, נועה כץ ונילי בן סימון,  המייצגות את דור העתיד של מעצבי האופנה וההוט קוטור בישראל.  
הקולקציה של נועה כץ:
מקור השראתה בחוויות וזכרונות מטיול שערכה באפריקה בו נחשפה לשבט הזולו, שהם הקבוצה האתנית הגדולה והדומיננטית ביותר בדרום אפריקה. לזולו תרבות ומסורת עתיקה ועשירה ביותר שנשמרה עד לימינו למרות שנים של דיכוי ועבדות תחת משטר האפרטהייד. תרבות זו ניכרת בכל היבט בחיי היום יום.
הקולקציה היא מיזוג של סממנים אתניים ומערביים לכן בחרתי לפתח טקסטילים ואלמנטים שונים בעבודת יד בטכניקות סריגה,רקמה, קרושה ומקרמה שיעבירו את החוויה האתנית, בשילוב עם הדפסים קלאסיים שמסמלים את התרבות המערבית כמו בדי פפיטה ומשבצות שמזוהים עם חליפות מחויטות קלאסיות.

הקולקציה של נילי בן סימון:
מציגה את הנשיות , אצילות וסקסיות מאופקת וכוללת דגמים של קולקציית שמלות הקוקטייל אורך ברך, שמלות ערב מקסי, שמלות כלה.
בהשראת כוכבות הוליווד של פעם, הינה קולקציה קלאסית ונקייה בגזרות שצמודות בפלג גוף עליון
ונשפכות מקו המותן ומחמיאות למבנה גוף האישה.
שמלות הנתפרות בהזמנה אישית ומתואמות לכל לקוחה באופן אישי לפי מבנה גופה ולפי טעמה.
שילובי הבדים הינם משי ושיפון נשפכים, תחרות שזורות אבנים ונגיעות פייטים.
צבעים: שחור, ורוד עתיק, חרדל, צבע ים...שילובי הבדים הינם משי מקומט, שיפון, תחרות מחורזות, אפליקציות רקומות אבנים בעבודות יד. צבעים: לבן חלב, ושמנת בכמה גוונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה