יום רביעי, 12 בספטמבר 2012

ירושלים של זהב ושל פנינים ותכשיטים מיוחדים!



לאחר ארוחת הבוקר הטעימה בקפה לרנר הגענו לפנינה שבדרך לירושלים....


YVEL
הינה אחת מהחברות המובילות בענף התכשיטים בעולם ונחשבת לשם נרדף לפאר ויוקרה בקרב מביני עניין. תכשיטיה זוכי פרסים בתחרויות בינלאומיות יוקרתיות
חברת Yvel הוקמה על ידי אורנה ויצחק לוי לפני כ-28 שנים. התכשיטים שהחברה מייצרת  ומעצבת זכו בפרסים הראשונים בתחרויות יוקרתיות בעולם, משווקים בחמש יבשות ובלמעלה מ-650 נקודות מכירה בעשרות מדינות ברחבי העולם. החברה הינה מהמובילות בענף התכשיטים והמותג, כמו גם הפנינים ואבני החן הפכו לשם נרדף לפאר ויוקרה.  מריה שראפובה, ריהאנה, ביונסה, קרולינה הררה וסקרלט ג'והנסון הן רק חלק קטן מרשימה ארוכה של לקוחות נאמנות ומרוצות אשר עונדות באירועים נחשקים את הפנינים של YVEL.
בתמונה למעלה: ריהאנה בטקס הגראמי עם טבעת של YVEL
וזו הטבעת:
בני הזוג לוי זכו בשנים האחרונות כמעט בכול פרס עיצוב אפשרי, כאשר בחודש פברואר השנה, זכו בפרס היוקרתי לקטגוריית הפנינים – בתערוכת CENTURION המתקיימת מדי שנה באריזונה. הפרס ניתן להם על עיצוב תליון של פנינה משובץ יהלומים לבנים ושחורים ומחובר לשרשרת יהלומים שחורים.
בני הזוג לוי החלו לעבוד מבית אמה של אורנה בירושלים (נכדתו של שלמה מוסאיוף-  משפחת תכשיטנים מפורסמת מירושלים), שם שזרו פנינים בעיצובה של אורנה. כשקצב המכירות גדל העתיקו את מקום הייצור לתלפיות בירושלים. בשנת 2011, אחרי  למעלה מ25 שנים בהם התברגה חברת Yvel כאחת מחברות התכשיטים המובילות בעולם בתחום תכשיטי היוקרה, החליטו בני הזוג לפתוח מתחם חדש, Yvel Design  בסיבוב מוצא, הכולל את מפעל הייצור, מרכז המבקרים וגם בית ספר לתכשיטנות שהוא תרומה לקהילה האתיופית.
בני הזוג  לוי , הידועים  כבעלי לב רחב, המקדישים את חייהם למען הזולת ולמען קידום מטרות טובות ונעלות. החליטו להקים בית ספר שיכשיר צורפים מבני העדה האתיופית ויקלוט אותם לעבודה במפעלYVEL.עבור איציק שמשפחתו עלתה לישראל מארגנטינה לפני כ-50 שנה, לא הייתה זו  אלא סגירת מעגל.
כשנה לאחר שיצא הפרויקט לדרך ושבעה מבוגרי בית הספר כבר מועסקים בחברה, החליטו בני הזוג לוי לפתח את המיזם ובעזרת עמותת "ידיד" הקימו חברה חדשה בשם  Megemeria שפועלת כעסק חברתי, אשר כל רווחיו מוחזרים לצורך הרחבת בית הספר ויצירת משרות חדשות לתלמידים, יוצאי אתיופיה ולסייע לחברי האוכלוסייה המתגוררים בירושלים וסביבתה. משמעות השם Megemeria באמהרית הינו "בראשית, התהוות".
בית הספר נמצא במתחם YVEL וקרוי על שמה של אנדריאה ברונפמן (רעייתו המנוחה של צ'ארלס ברונפמן), שהייתה חברה קרובה של הזוג לוי ונהרגה בתאונת דרכים. כיום לומדים בו את מקצוע הצורפות 21 תלמידים עולים מאתיופיה. בנוסף ללימודים שאורנה מקנה לעולים החדשים, כל תלמיד מקבל מלגה חודשית בסך 4,000 שקל. תשומת לב רבה מושקעת בבית הספר, והעולים הלומדים בו מקבלים הדרכה אישית ממומחים מובילים בתחום.  "מעל לכול", לדברי אורנה "אנו מלמדים את התלמידים להפוך ולהיות אזרחים גאים ושווי זכויות, במדינה שלא תמיד זוכרת לעשות כך" .בתום הלימודים מקבלים התלמידים תעודה של התמ"ת וחלקם אף משתלבים בעבודה במפעל.  לפני כשבועיים נחשפה לראשונה קולקצייתMegemeria של בית הספר בתערוכת תכשיטים בינלאומית-יוקרתית: Jovella, וזכתה למחמאות נלהבות רבות.

ניתן להגיע לסיור במפעל ובמרכז המבקרים, תוכלו לצפות בסרט תדמית בתלת מיימד תקבלו משקפיים ותצאו לסיור במעמקי הים.....

הנה חלק מהסרטון שמוקרן:


תוכלו לענות על חידון ממוחשב בעזרת שלט קטן:

ולסיום תוכלו לסייר במפעל....

הנה תמונות של כמה תכשיטים שאהבתי במיוחד:

במקום יש גם חדר יין מיוחד, המבנה של המפעל מדהים ביופיו....

לחיים


להמשך הסיור בירושלים בקרו בפוסט הבא....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה