יום ראשון, 8 באפריל 2012

ערבסק - מסעדה במלון אמריקן קולוני ירושלים !


לפני כשבועיים הוזמנתי להתארח במסעדת ערבסק במלון אמריקן קולוני בירושלים!
כל כך שמחתי על ההזדמנות לנסוע לירושלים ולצאת לבלות באווירה אחרת, לנשום את האוויר הצלול של ירושלים ולהנות בחברת נשים מדהימות שבתחילת הערב את חלקן כלל לא הכרתי!
איך שנכנסים למלון אי אפשר להתעלם מהקשתות שמאפיינות את המבנה כולו:
  
לפני הארוחה יצאנו לסיור בבית המלון שכלל ביקור בחדר במלון:
הדלת שמזמינה אותנו להיכנס, לא תאמינו איך החדר מעוצב....
 
אורחים הבוחרים להתארח במלון בחודשי החורף, נהנים ממבצע ייחודי של 1,200 ₪ לחדר על בסיס BB, כולל בסופ"ש (על בסיס מקום פנוי).

ועוד תמונות שצילמתי במלון והנוף שנשקף מאחד החדרים במלון....

המלון מציע לאורחיו בריכה, חדר כושר, סאונה וחדר טיפולים מפנק בו ניתן לקבל את כל סוגי הטיפולים הרפלקסולוגים בהם חפצים האורחים. כמו כן, אורחי המלון יכולים ליהנות מאינטרנט חינם, חנייה חופשית, בר יוקרתי הפתוח כל יום מ- 17:00 עד לשעות הקטנות של הלילה, וכמובן גם מ"פנינת" המלון, הלא היא הפאטיו המרהיב, המהודר בשפע של עצי פרי, גנים מטופחים ומזרקה מהממת המשלימה את האווירה הקסומה בפינת גן עדן הממוקמת באזור לב העיר התוסס של ירושלים.

במלון אמריקן קולוני ירושלים יש לא פחות מחמש מסעדות וברים המציעים לסועדים בהם מגוון רחב של טעמים ואווירות:
  • מסעדת ערבסק: מציעה לאורחים ממיטב המטבח הערבי והמזרח-תיכוני לצד רשימת יינות עטורת פרסים.
  • מסעדת ואל (Val's Brasserie): מסעדה המשקיפה אל הבריכה והממוקמת בסמוך לבר המרתף. ניתן לסעוד בה בצהריים ובערב אל מול האח וליהנות ממנות מקומיות ואירופאיות, כגון תה מנחה אנגלי המוגש במסעדה לצד מגוון כריכים וביסקוויטים מיוחדים המלווים בריבת תותים או בעוגה אנגלית.
  • בר המרתף: מקום מפלט אינטימי ומרגיע הניחן באווירה מזרחית של המאה ה-19. הבר החורפי ממוקם במרתף עשוי אבן ירושלמית מקורית, וכולל פינות ישיבה אפלוליות ורבות קסם. הבר המיוחד נודע בהיותו מקום מפגש פופולארי עבור עיתונאים, אורחים ותושבים מקומיים.
  • בר הקיץ: בר עונתי המגיש משקאות צוננים ומנות ברביקיו בלב הגן המוריק שממול בית הדקל.  
  • קפה הטרסה: ליגמו קפה ערבי אותנטי ושאפו את האוויר הצלול של ירושלים בטרסה של חנויות המלון, הצופה אל כניסת המלון רוחשת החיים.


והמסעדה......
המנות הראשונות שהוגשו היו מדהימות:  
קובה נייה. בשר טחון עם בורגול, מוגש עם טבולה. טרין כבד אווז עם סלסה די פישי. מזה ים תיכונית. מבחר סלטים מזרחיים עם קובה, ספיחה (מאפים ממולאים בבשר טחון), סיגרים מרוקאים, גבינת עיזים מטוגנת וכדורי פלאפל. שרימפ פלאפל מוגש עם טבולה ומפטול (קוסקוס) הבית. טרין כבד אווז עם סלסה די פישי. גרבלקס (סלמון כבוש) עם ארטישוק ירושלמי במרינדה. קרפצ'יו בקר. קרפצ'יו טונה.

וכמובן שהמנות העיקריות שהוגשו היו מדהימות לא פחות:
דג דניס בתנור עם ירקות ותבלינים. חגיגה אוריינטלית: סלטים מזרחיים ואפריטיפים מקומיים, שישליק, צלעות כבש, קבב וקוביות עוף. שושברק: רביולי מזרחי, ממולא בבשר ומוגש עם גבינת עיזים ורוטב זעפרן. ירקות ממולאים באורז, צנוברים וצימוקים מוגשים עם רוטב עגבניות ונענע. כתף טלה צלויה בתנורעם שום, עשבי תיבול וירקות שורש. סלט בקר חם עם עלי חסה, בצל ירוק, אגוזי מלך קלויים ופרוסות אבוקדו ברוטב בלסמי וסויה. נתח כבש עם עשבי תיבול מוגש עם גרטן תפו"א. צלעות כבש.

והמנות האחרונות מתוקות ומעוצבות... פשוט תענוג!!!
טרין לימון עם פטל ושוקולד. פאי תפוחים חם עם גלידת וניל. קינוחים מזרחיים ביתיים. מוס פסיפלורה עם סורבה אננס. עוגת שוקולד.

ועל כל המנות האלו מנצח השף: דויד

מנכ"ל המלון, תומאס ברונטלי, ציין עם כניסתו לתפקיד לא מכבר, כי "מלון אמריקן קולוני שמח לשרת את אורחיו ברמה הגבוהה ביותר, ולהמשיך ולהוביל את תעשיית המלונאות בארץ, בדיוק כשם שעשה זאת ב-120 השנים האחרונות".
 בתמונה: תומאס ברונטלי, מנכ"ל המלון

המלון ממוקם במרחק הליכה מהעיר העתיקה של ירושלים.
מלון אמריקן קולוני בנוי מ- 93 חדרים ו-22 סוויטות, הנחלקים לשישה סוגים שונים: חדרי סופריור,  פאשה דה-לוקס,פאשה קלאסיק, סוויטות, סוויטות ג'וניור והסוויטה הנשיאותית. החדרים מאובזרים בטלוויזיה כבלים, כספות אלקטרוניות, חיבור לאינטרנט ומייבש שיער. החדרים מעוצבים בסגנון מהודר המזכיר תקופה אחרת: הסוויטות במלון אמריקן קולוני מחופות עץ ורחבות מאוד, החלונות מקושתים, המיטות כבדות וגדולות, הריצוף מאבן והשטיחים רכים ומלכותיים.

מלון אמריקן קולוני מציע לאורחיו ליהנות מחוויה של מפגש בין מזרח ומערב באווירה רומנטית ורגועה. המלון מיועד לאנשי עסקים ונופשים בכל הגילאים המחפשים משהו אחר - חופשה עם טעם מיוחד.
המלון, ששימש בעבר כארמונו המפואר של הפאשה בירושלים, הוא המלון הראשון והוותיק בעיר ירושלים. המלון מתייחד בקשתות ערביות מרהיבות-עין, ריהוט עשיר וסוויטות מרווחות ומעוררות השראה. אורחי המלון נהנים מחוויה קסומה ואלגנטית באווירה שלווה ורומנטית. ארבעת המבנים רבי היופי של המלון, גני הירק השופעים, המסעדות המשובחות וסגנונו יוצא הדופן הבטיחו את המוניטין של המלון לאורך שנים כנווה מדבר אליו כולם חפצים לשוב פעם אחר פעם.
המלון הינו חלק מארגון בתי המלון היוקרתי "The Leading Hotels of the World" המחייב אותו לשמור על רמת שירות ואירוח מהטובים בעולם.


כולכם מוזמנים להינות מחוויה ואוכל מעולה במלון!

מלון אמריקן קולוני, רח' לואי ונסן 1, ירושלים.
2 דקות ברגל מכביש מס' 1, 10 דקות מהעיר העתיקה.
טלפון להזמנות: 02-6279707, פקס: 02-6279704.

2 תגובות:

  1. רומי יקרה ,
    תודה ענקית על הפוסט הנפלא.
    את נהדרת.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך על ההזמנה ליהנות מהחיים הטובים!!!

      מחק