יום שני, 28 במאי 2012

חידושים בתחום השינה!


בשבוע שעבר הוזמנתי לאירוע של חברת "הולנדיה" - מי שאחראית להחדרת המיטות המתכווננות בישראל ואחראית לשינוי הרגלי השינה של רבבות אנשים בעולם (ואפילו למיס חתאמי המקורבת לשלטון האירני), מעידה על שינויים מרחיקי לכת שנוצרו בחדר השינה בשנים האחרונות, (שהפכו את חדר השינה לסוויטת שינה) ומציגה נתונים תונים מעניינים על אופי השינה של עם ישראל:
גודל המיטה- הדרישה היום הינה למיטות רחבות ידיים בגודל של 210 ס"מ X220 ס"מ (בעבר הסטנדרט היה 140 ס"מ X190 ס"מ).
גודל המיטה נועד לאפשר לכל אחד מבני הזוג מרחב שינה מקסימלי, נוח ושינה איכותית יותר (אחרי הנישואין אפשר להשאיר את שנת הכפיות בחופה).
המזרונים- מזרונים העשויים מטמפור סופג לחצים, המקבל את כובד הגוף, לפי קימוריו האינדיבידואליות (חומר מיוחד שהומצא עבור מעבדות החלל נאס"א ומשמש את האסטרונאוטים בזמן שהותם בחללית).
כידוע לכולנו שינה הינה צורך פיזי בסיסי. 
בממוצע, 1/3 מחיינו אנו מעבירים בשינה, כשבחורף שעות השינה והרצון לשהות במיטה עולים.
שינה בריאה ואיכותית מאפשרת אורך חיים תקין וחיוני יותר. היא מעניקה לגוף את האנרגיות לו הוא זקוק לאחר יום עבודה, לימודים וכד'.

בשנות האלפיים חדר השינה הוא לא רק חדר פונקציונלי המיועד לשינה. הוא חדר שמתפקד כמעט כ"מרכז העיניים" של הבית, שכן, לרוב אנו צופים גם בטלוויזיה, קוראים, עובדים עם מחשב נישא ועוד.

כיום, "הולנדיה" נחשבת לפורצת דרך בתחום השינה בעולם עם פיתוחים בלעדיים המעניקים איכויות שינה של שנות האלפיים:
מיטת ה"גרוויטי זירו" הפועלת על פולסים של אוויר בעלת רמת בטיחות גבוהה במיוחד.
מנועי כוונון ומסג'- מנועים חזקים במיוחד המאפשרים זוויות כוונון של המיטה באזורים שונים: ברכיים, גב תחתון, צוואר ובנוסף נקודות מסג' מפנקות.
פטנט "המיטה הגולשת" ופטנט "הנחיתה וההמראה": מיטות מתכווננות המאפשרות שינוי מיקום בלחיצת כפתור המפעיל את גלגלי "הנחיתה וההמראה" של המיטה לתזוזה קלה וחלקה.
פינוקים נוספים המוצעים היום למיטות: מגשים ניידים לאורך צידי המיטה, מנורות קריאה קבועות מתכווננות, מזרוני חורף וקיץ ועוד.

חידושים בתחום השינה- רשת "הולנדיה", המרכז להנדסת השינה
כשליש מחיינו אנו מעבירים בשינה, שהיא, כידוע,  צורך ביולוגי בסיסי. שינה בריאה, נינוחה ואיכותית מאפשרת אורך חיים תקין וחיוני יותר. השינה טוענת את הגוף מחדש באנרגיות להן הוא זקוק לאחר יום גדוש פעילות בעבודה, בלימודים וכד'.
בשנים האחרונות אנו עדים לעליה באיכות החיים בחדר השינה המרכזי של הבית, כשהמיטה הופכת בו למרכז.
יש המשקיעים את מיטב כספם בחלקים אחרים של הבית, אותם הם מנצלים פחות מחדר השינה, כמו למשל במטבח, אזור שהבילוי בו מסתכם בשעות ספורות ביום. זאת, לעומת השעות הרבות יותר אותן אנו מבלים בחדר השינה בכלל ובמיטה בפרט ולכן מן הראוי שנתייחס אל חדר השינה בהתאם.
נתחיל במיטה המתכווננת, שהפכה בשנים האחרונות למרכז החיים בבית. המיטה המתכווננת מתפקדת בעידן המודרני, כמרחב מחיה שלא רק ישנים עליו. יש הלוקחים איתם למיטה את המחשב הנייד להמשך העבודה, אחרים צופים בטלביזיה, או קוראים ספר טוב. אך אסור לשכוח, שהמטרה העיקרית,שבגינה הגענו בכלל אל המיטה,  היא, כמובן השינה.
השינה היא מצב טבעי. בתנומה אנו פחות ערים לגירויים חיצוניים. יש הנוטים לחלקה לשלבים שבכל אחד מהם אנו שרויים בעומק שונה. שינה שקטה היא השלב בו הפעילות החשמלית במוח נמשכת אמנם, אבל היא קצבית יותר מאשר במצב בו אנו ערים. באורך מחזורי השינה מופסקת על ידי שינה פעילה, שהיא מצב בו העיניים נעות במהירות וגוברת פעילות המוח, אולם השרירים רפויים מאוד. שלב זה קשור במיוחד לחלומות . השינה היא, כאמור, צורך ביולוגי וכנראה ממלאת תפקיד גם בבקרת הגדילה של הגוף.
השינה כרוכה בהחלפת מגוון של תנוחות וזוויות כמעט בלתי מוגבלות ולכן חברת "הולנדיה", מי שאחראית להחדרת המיטות המתכווננות בישראל,  מציעה מיטות מתכווננות בעלות טכנולוגיה מתקדמת העונה על כל הצרכים שקיימים במיטה. ב"הולנדיה" מאפשרים להתאים בין סוגי מזרונים שונים המתאימים למיטות רגילות ולמיטות מתכווננות למיטות עצמן, תוך התחשבות בהרגלי השינה של האנשים הישנים עליהן.
****בתמונה: המיטה המתכווננת****
המיטה המתכווננת המתקדמת ביותר היא מיטת ה"גרוויטי זירו", פרי המצאה ותכנון של "הולנדיה". היא פועלת על עקרון של שלט המופעל על-פי פולסים של אוויר ואלה גורמים לה להתכוונן ואף להתחיל במסג' באזורים שונים של המיטה.
למיטה מתכווננת גם פונקציות נוספות השייכות כבר למיטות של הדור הבא, והכוונה לחיישני מחשב מיוחדים הממוקמים בתוכה והמסוגלים לזכור את הטמפרטורה הרצויה לנו, כלומר, המיטה מכינה את עצמה לשינה: היא מחממת את עצמה עד לטמפ' הנוחה לנו, בחלוקה על פי אזורי הגוף ובשעה המדויקת המוזנת למחשב. בבוקר כשיוצאים מהמיטה המיטה מתחילה בתהליך של אוורור המזרן.

מיטת ה- I-BED המשלבת מסך טלוויזיה הבנוי בתוך מסגרת המיטה הינה פרי פיתוח נוסף של הולנדיה והיא בנוי כיחידת בידור ומנוחה . לחיצה על כפתור והמסך נכנס לתוך מסגרת המיטה למראה נקי.
יש גם מיטה לחבר'ה הצעירים, מיטת מולטימדיה - עם רמקולים לשמיעת מוסיקה:

המיטה המתכווננת האיכותית היא הבסיס לשינה מושלמת, אליה מתווספים אביזרים מתקדמים נוספים בעלי תכונות בריאות, דוגמת:  מזרן "טמפור דה לוקס" – מזרן העשוי מויסקו-אלסטי הסופג לחצים, עם 16 כריות "בילד אין" המעניק שינה אופטימאלית. המזרן אף זכה להכרה בינלאומית, בין היתר, גם של מעבדות החלל של נאס"א.  רפידות אוורור מיוחדות מתלבשות על המזרן, הן מיוצרות מסיב סינטטי ומתפקדות כ"מזגן אישי". הרפידות בנויות בצורת רשת תלת-ממדית המונעת את המגע הישיר בין הגוף למזרן ו/או לכרית.
כרית מילניום מטמפור, היא כרית המשמשת, כמדרס לצוואר ובכך מספקת את התמיכה האולטימטיבית לה זקוק הצוואר בזמן השינה. היא עושה זאת הודות למבנה האנטומי שלה כשהיא מקבעת את הצוואר בזמן שינה על הגב או על הצד.

גם על עיצובי מסגרות המיטות שמים דגש מיוחד, וכיום ניתן להלביש את גוף המיטה המתכווננת בתוך כל מסגרת מיטה. כך, בהולנדיה ניתן להתרשם ממסגרות מיטה מהודרות מרופדות בבדים רכים ונעימים, מסגרות מיטה  עגולות ועוד.

טווחי מחירים: בין 30-150 אלף ש' תלוי בגודל המיטה ותוספות נלוות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה